کسب درآمد از بازی تتان آرنا

بازار های مالی را با ما بشناسید و آگاهانه سرمایه گذاری کنید.

کسب درآمد از بازی تتان آرنا

۲۲۹ بازديد

بازی تتان آرنا اولین بازی مبتنی بر بلاک چین است که از فرمت MOBA در مدل نبرد رویال استفاده می کند؛ جایی که بازیکنان با استفاده از مهارت ها و توانایی های منحصر به فرد برای برتری بر دیگر بازیکنان به مصاف یکدیگر می روند. امروزه هزاران بازی مبتنی بر بلاک چین مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، اکثر آنها از یک مدل بازی نوبتی یا کارتی استفاده می کنند که قبلا در هر دو بخش بازی های سنتی و رمزنگاری کمی اشباع شده است. این جایی است که تتان آرنا وارد می شود، یک بازی با درآمد که اولین در نوع خود در بازار است. البته در زمان نگارش این مقاله، این بازی هنوز به طور رسمی منتشر نشده است ولی پیش نمایش آن توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب کرده است. کوین مارکت کپ

بازی تتان آرنا دارای یک مدل چند نفره است که در آن کاربران می توانند از طریق قهرمانان درون بازی با یکدیگر رقابت کنند. آنها همچنین این فرصت را خواهند داشت که با شرکت در فعالیت ها و رویدادهای درون بازی، توکن های بومی بازی را به دست آورند. بیت کوین چیست ؟

پیش زمینه

معرفی بازی تتان آرنا

Thetan Arena یک بازی جدید است که توسط استودیوهایی مانند بازی های KardiaChain و WolfFun در ویتنام توسعه یافته است. بازی تتان آرنا با سرمایه گذاری اولیه بالغ بر 2.1 میلیون دلار آغاز شد. از نظر گیم پلی، این بازی پس از Heroes Strike، بازی چند نفره عرصه نبرد آنلاین (MOBA) که توسط WolfFun Games توسعه یافته بود، الگوبرداری شد. آن بازی بیش از 10 میلیون بارگیری منحصر به فرد در Google داشت و همچنین جایزه انتخابی Google Editor را از آن خود کرد. 

با شروع حرکت از آنجا، تتان آرنا به دنبال ایجاد یک اکوسیستم بازی است که به خوبی با فناوری بلاک چین ترکیب می شود تا فرصتی قابل اعتماد و پایدار برای کسب درآمد برای مبتدیان و متخصصان را فراهم کند. شرکت های بزرگ سرمایه گذاری بلاک چین قبلا حمایت خود را از بازی تتان آرنا اعلام کرده اند. اینها شرکتهایی مانند Animoca Brands، Formless Capital، DFG، Spark Digital Capital، Vixen Ventures، Axia8، Clovers Ventures، Everest Ventures Group، Kardia Ventures، AU21 Capital، K300 و Decom Holdings و سایر شرکتها هستند. 

بازی تتان آرنا چیست؟

بازی تتان آرنا اولین بازی مبتنی بر بلاک چین است که از قالب MOBA استفاده می کند و امروزه خود را از بازی های رایج و مشهور مبتنی بر کارت در فضای توکن های غیرقابل تعویض (NFT) متمایز می کند. این بازی چند نفره دارای یک مدل نبرد رویال است که در آن بازیکنان با یکدیگر رو در رو شده و از مهارت ها و توانایی های منحصر به فردی برای برتری بر سایر بازیکنان استفاده می کنند.

بازی تتان آرنا به صورت رایگان انجام می شود. همچنین فرصت های دیگری را برای کاربران ایجاد می کند تا مشارکت و استفاده از بازی را تشویق کنند: مانند skin های رایگان، جعبه های جایزه، قهرمانان قابل فروش و موارد دیگر. دوره ارز دیجیتال

در هر بازی، هر بازیکن قهرمان یا کاراکتر خود را انتخاب می کند. این قهرمانان مهارت ها و توانایی های متفاوتی خواهند داشت که کاربران باید به صورت استراتژیک از آنها به نفع خود استفاده کنند. در حالی که بازی بسیار رفرش شده به نظر می رسد، هنوز از مکانیزم های سنتی بازی استفاده می کند که بسیاری از کاربران از بازی های MOBA موجود استفاده می کردند. همچنین به دنبال جلب توجه 10 میلیون دنبال کننده منحصر به فرد Heroes Strike به عنوان بازار هدف بالقوه خود می باشد.

در 16 سپتامبر 2021، تیم پشت بازی Thetan Arena توکن THG خود را از طریق عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO) راه اندازی کرد. این یک روش برای توسعه دهندگان برای جمع آوری بودجه برای برنامه های خود است. IDO در Polkastarter، یکی از محبوب ترین پلتفرم های تأمین سرمایه جمعی در بلاک چین، انجام شد. 

رایگان برای بازی

Free-to-Play یک مفهوم جدید است که توسط بازی Thetan Arena از نسخه اول آغاز شده است. تیم توسعه دهنده آن ادعا می کند که اینکه بازیکنان باید مبلغ مشخصی را برای انجام این بازی سرمایه گذاری کنند، نامعقول است و بسیاری از بازیکنان سنتی را از بازی های NFT باز می دارد. در یک بازی الکترونیکی، هرچه تعداد بازیکنان بیشتر باشد، نبرد بهتر است. "پرداخت برای بازی" گسترش تتان آرنا را در آینده محدود می کند. به همین دلیل بازی تتان آرنا به صورت یک بازی Free-to-Play ساخته شده و بازیکنان برای انجام بازی نیازی به سرمایه گذاری ندارند.

Free-To-Play در بازی تتان آرنا

به مبتدیان جدید یک قهرمان پیش فرض برای بازی داده می شود و می توان از آنها برای به دست آوردن توکن های داخلی بازی (تتان کوین) استفاده کرد. وقتی در رده خاصی بازی کنید، قهرمانان دوم و سوم را نیز دریافت خواهید کرد. با استفاده از این سه قهرمان رایگان می توانید توکن های کافی برای باز کردن قهرمانان برتر جدید در Thetan Marketplace دریافت کنید.

 قهرمانان رایگان در برابر قهرمانان برتر

قهرمانان بازی تتان آرنا

• قهرمان رایگان در مقایسه با قهرمان برتر فرصتهای کمتری برای کسب توکن ارائه می دهند.

• شما نمی توانید یک قهرمان رایگان را بخرید، بفروشید یا معامله کنید.

• یک قهرمان رایگان نمی تواند در رویدادهای ویژه شرکت کند.

• قهرمان رایگان نمی تواند به قهرمان تتان تبدیل شود.

بازی تتان آرنا برای کسب درآمد

بازی تتان آرنا برای کسب درآمد

در بازی تتان آرنا شما می توانید به روش های مختلف برای کسب درآمد بازی کنید.

• اگر نمی خواهید برای بازی هزینه کنید، می توانید از قهرمانان رایگان برای شرکت در نبردها استفاده کنید تا پاداش کافی در بازی به صورت Thetan Coin (THC) جمع آوری کنید. شما همچنین می توانید THC را به صورت همتا به همتا به بازار بفروشید یا از آن برای باز کردن قهرمانان برتر بیشتر استفاده کنید که این امر کمی زمانبر می باشد.

• اگر نمی توانید منتظر بمانید، ممکن است ترکیبی از THC و THG برای باز کردن Thetan Box برای دریافت قهرمانان برتر استفاده شود. با قهرمانان برتر، بازیکنان می توانند ساعات بالایی را به بازی برای افزایش سطح خود اختصاص دهند و احتمالا آنها را با THC معامله کنند. علاوه بر این، همچنین می توانید از قهرمانان برتر برای شرکت در رویدادهای مختلف ویژه استفاده کنید تا بیشتر THC و THG پاداش دریافت کنید. اگر بیشتر می خواهید، اجازه دهید تا مهارت هایتان بیشتر تقویت شده و بر سطوح پیشرفته غلبه کنید.

• به عنوان دارنده دارایی های دیجیتالی، می توانید قهرمانان برتر را به عنوان دارایی های دیجیتالی خود در نظر بگیرید که ممکن است با مبارزه فعال در Arena پاداش/درآمد کسب کنند. صاحب قهرمانان ممتاز می تواند با بازیکنان واقعی قرارداد خصوصی داشته باشد و مستقیما برای اجاره قهرمانان یا به اشتراک گذاری پاداش هایی که به صورت مشارکتی به دست آمده است، قراردادهای مستقیم همتا به همتا انجام دهد. بازیکنانی که قادر به دستیابی به این قهرمانان برتر نیستند نیز ممکن است با یکدیگر برای به دست آوردن توکن های دیجیتالی کار کنند زیرا آنها زمان و مهارت لازم را برای بهینه سازی دارایی های دیجیتالی شما دارند.

• به عنوان یک پخش کننده، می توانید بازیها را پخش کنید تا بازیکنان دیگری را برای حمایت از خود جذب کرده و از انجمن تتان پاداش دریافت کنید.

توکن THG

تهیه و استفاده از توکن THG در بازی تتان آرنا

ارز دیجیتال تتان آرنا، توکن بومی بازی است و موارد استفاده مختلفی دارد، مانند وسیله مبادله، ذخیره ارزش، استیک کردن و رای گیری. THG از طریق IDO در Polkastarter عرضه اولیه شد. این توکن روی زنجیره هوشمند بایننس کار می کند و با مراجعه به bscscan.com و جست و جوی نماد آن می توانید آدرس Contract آنرا پیدا کرده و با کپی و جایگذاری آن در محیط ترید پنکیک سواپ، می توانید این توکن ها را خریداری نمایید. در زمان نگارش این مقاله، قیمت هر توکن در حدود 4.2 دلار است. 

استیک کردن

دارندگان توکن می توانند از طریق استیکینگ، THG اضافی دریافت کنند. این بدان معناست که بخشی از دارایی های خود را به قراردادهای هوشمند واریز می کنند و سهمی از درآمد بازی از طریق درآمد اکوسیستم Thetan Arena در اختیار سهامداران قرار می گیرد. این پاداش همچنین برای ایجاد انگیزه در کاربران برای مشارکت های دیگر فراتر از تعامل با بازی طراحی شده است.

رای گیری

مدیریت این پلتفرم غیرمتمرکز است و فرآیند تصمیم گیری را بر روی پارامترها و پروتکل های مهم بازی در اختیار دارندگان توکن می گذارد. آنها همچنین می توانند در مورد نحوه توسعه بازی در آینده رای دهند. تعداد توکن های THG آنها همچنین بر وزن رای آنها در مورد حکمرانی پلتفرم تأثیر می گذارد.

منافع بازی

مزایای خاصی در بازی تتان آرنا وجود دارد مانند ارتقاء، جعبه های جایزه، شرکت در جنگ های صنفی و جهانی که فقط مختص دارندگان THG است. همچنین حداقل مقدار دارایی THG برای مزایای مختلف درون بازی فرق می کند. با این حال، این بر اساس عوامل مختلف اقتصادی قابل انعطاف خواهد بود.

پاداش

در بازی تتان آرنا کاربران می توانند با مشارکت در مسابقات و رویدادهای ویژه این پلتفرم، THG اضافی دریافت کنند. توکن های THG که به دست آورده اند نیز می توانند با سایر ارزهای دیجیتال تعویض شوند یا در بازار فروخته شوند. 

نحوه ی خرید و فروش THG در پنکیک سواپ

برای خرید توکن THG باید از صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ استفاده کرد. چون این توکن در حال حاضر در مراحل اولیه عمر خود به سر می برد، هنوز به طور گسترده شنیده نشده است و با سرچ کردن نماد آن در پنکیک سواپ، احتمالا قادر به پیدا کردن آن نخواهید بود. بنابراین، باید از آدرس Contract آن استفاده نمود که به صورت عبارت " 0x9fd87aefe02441b123c3c32466cd9db4c578618f" می باشد. این آدرس را از سایت coinmarketcap یا bscscan نیز می توانید پیدا کنید. اکنون وارد مرحل خرید می شویم. در این آموزش از کیف پول متاماسک استفاده خواهیم کرد.

در ابتدا کیف پول متاماسک خود را روی مرورگر باز کرده و شبکه ی bsc را انتخاب نمایید. در پایین صفحه، روی import tokens کلیک نمایید. در صفحه ی ظاهر شده و در بخش Token Contract Address، عبارت آدرس Contract را که در بالا به آن اشاره کردیم، جایگذاری نمایید. در نهایت روی اضافه نمودن توکن کلیک نموده تا آنرا به لیست توکن های خود اضافه نمایید.

اضافه کردن THG به متاماسک

اکنون برای خرید، وارد بخش مبادله ی صرافی پنکیک سواپ می شویم و در بالای سایت، با کلیک کردن روی Connect Wallet، کیف پول متاماسک را به صرافی متصل می کنیم. اکنون آدرس کیف پول باید در گوشه ی بالای سمت راست صفحه به نمایش در بیاید:

 صرافی پنکیک سواپ

در قسمت Exchange و در ردیف اول، ارزی را که قصد داریم با آن توکن مورد نظرمان را بخریم، انتخاب می کنیم. در ردیف دوم باید توکنی که قصد خرید آنرا داریم وارد نماییم. برای این کار روی Select Currency کلیک کرده و با جایگذاری آدرس Contract در بالای صفحه، توکن THG را انتخاب می کنیم. در نهایت با وارد کردن حجم معامله ی خود، نرخ مبادله در پایین صفحه به نمایش در می آید و با کلیک روی Swap، می توانیم توکن THG را خریداری نماییم.

خرید توکن THG

مقایسه با AXS

مقایسه توکن AXS با توکن بازی تتان آرنا

AXS را شاید بتوان معروف ترین ارز دیجیتال مرتبط با صنعت بازی دانست. این رمزارز، توکن بومی بازی Axie Infinity می باشد. Axie Infinity با الهام از بازی های محبوب مانند Pokémon و Tamagotchi، به بازیکنان اجازه می دهد تا موجودات مبتنی بر توکن را جمع آوری کرده و پرورش دهند و از آنها در نبردها استفاده کرده یا آنها را به فروش برسانند. این موجودات به Axie ها معروف هستند. 

هر Axie یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) با ویژگی ها و نقاط قوت مختلف است و می تواند در نبردها وارد شود در حالیکه تیم برنده امتیاز بیشتری کسب می کند که برای بالا بردن آمار Axie ها یا تکامل بخش های بدن آنها استفاده می شود. این موجودات را می توان برای تولید فرزندان جدید و منحصر به فرد پرورش داد که می توانند در بازار Axie استفاده یا فروخته شوند. 

اکوسیستم Axie Infinity همچنین دارای توکن مدیریتی منحصر به فرد خود است که به AXS معروف است. این توکن ها برای رای گیری در اداره و تغییرات اکوسیستم و همچنین خرید المان های مجود در بازی مورد استفاده قرار می گیرند.

AXS بر خلاف THG که روی شبکه ی هوشمند بایننس کار می کند، بر روی شبکه ی ERC-20 اتریوم ساخته شده است. AXS چون مدت زمان بیشتری است که معرفی شده و مورد استفاده قرار گرفته، در بسیاری از صرافی های معروف مانند بایننس لیست شده و معامله می شود اما THG، فعلا، فقط در صرافی پنکیک سواپ قابل معامله است اما در صورت موفقیت آمیز بودن پروژه، این توکن نیز می تواند جایگاه مناسبی در مارکت و صرافی ها برای خود پیدا کند. 

تعداد توکن های در گردش AXS حدود 60 میلیون و حداکثر عرضه ی آن برابر 270 میلیون می باشد. از تعداد دقیق توکن های در گردش THG آمار دقیقی در حال حاضر نمی توان ارائه داد اما حداکثر عرضه ی آن در حال حاضر 294 میلیون می باشد. 

نتیجه گیری

افزایش مدل های "بازی برای کسب درآمد" در فضای بلاک چین روز به روز بیشتر مشهود می شود. با وجود بازی های زیادی که برای رقابت در بازار طراحی شده اند، موفقیت در هر یک از آنها می تواند کمی نامشخص باشد. به همین دلیل تصمیم گیری برای شرکت در یک بازی، نگه داشتن توکن های حکمرانی آنها و انتظار بازگشت سریع سرمایه گذاری، چیزی است که همه باید در مورد آن مراقب باشند. 

به نظر می رسد بازی تتان آرنا روح تازه ای به مجموعه بازی های مبتنی بر بلاک چین است که امروزه از آن لذت می بریم. گرافیک و گیم پلی بازی دلپذیر و لذت بخش است. با این حال، از آنجا که بازی چند نفره است، موفقیت بازی نیز بستگی به تعداد کاربرانی دارد که می تواند جذب کند. 

با توجه به اینکه انتظار می رود بازی آسان باشد، ممکن است هنگام جذب بازیکنان جدید با موانع زیادی روبرو نشود. بنابراین، چالش این است که چگونه بازی قادر خواهد بود یک مدل تشویقی برای بازیکنان ایجاد کند که آنها را ترغیب به ماندن و ادامه بازی کند. اما با توجه به موقعیت بازی در حال حاضر، میزان علاقه نهادی پیرامون بازی چشم انداز آن را امیدوار کننده می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.