آموزش چنگال اندروز

بازار های مالی را با ما بشناسید و آگاهانه سرمایه گذاری کنید.

آموزش چنگال اندروز

۱۷۸ بازديد

تحلیل بازار مالی کاری آسان نیست، این که شما بر روی تحلیل خود ریسک کنید، کار دشواری است؛ اما یکی از ابزارهایی که می تواند به شما در جهت تحلیل کمک کند ابزار چنگال اندروز است، که در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از آن را برای شما توضیح دهیم! تحلیل تکنیکال به تحلیلی گفته می شود که با نمودار قیمت سرو کار دارد و به تحلیلی که اصلا به چارت توجهی ندارد، فاندامنتال می گویند، اگر می خواهید به عنوان یک تریدر در بازارهای مالی مثل بورس و کریپتوکارنسی (cryptocurrency) فعالیت کنید نیاز دارید تحلیل تکنیکال خوبی داشته باشید، اما قبل از اینکه بتوانید از چنگال اندروز استفاده کنید باید روند و مفهوم پیوت را به خوبی درک کرده باشید.

روند را چگونه تشخیص بدهیم؟

روند را چگونه تشخیص بدهیم

به مجموعه ای از حرکات بازار که برایند آنها یک حرکت صعودی را شکل می دهد و منجر به افزایش قیمت می شود، یک روند صعودی گفته می شود. در این حرکت ها هر سقف بالای سقف قبلی و هر کف نیز بالای کف قبلی شکل می گیرد.  این افزایش مداوم در سقف ها و کف ها نشان می دهد که بازار دارای احساسات مثبت است و انتظار جمعی این است که سهام یا دیگر دارایی شانس بیشتری برای افزایش ارزش نسبت به کاهش ارزش دارند. بنابراین، سرمایه‌ گذاران بیشتری خرید می‌ کنند و در نتیجه قیمت را بالاتر می‌ برند. به همین ترتیب، هر بار که قیمت سهام در یک روند صعودی سقوط می کند، سرمایه گذاران آن را فرصتی برای خرید بیشتر می بینند. آنها منتظر سقوط قیمت به سطوح پایین تر نمی مانند و سهام را قبل از آن می خرند و این سقوط موقت را متوقف می کنند.

روند نزولی

به مجموعه ای از حرکات بازار که برایند آنها یک حرکت نزولی را شکل می دهد و منجر به کاهش قیمت می شود، یک روند نزولی گفته می شود. در این حرکت ها هر سقف پایین سقف قبلی و هر کف نیز پایین کف قبلی شکل می گیرد. این بدان معنی است که سرمایه گذاران در بازار متقاعد شده اند که قیمت بیشتر سقوط خواهد کرد. هر افزایش اندک در قیمت سهام یا رمز ارزها توسط سرمایه گذاران فرصتی برای فروش تلقی می شود و در نتیجه ی این فشار فروش، قیمت بیشتر خواهد ریخت.

پیوت یا چرخش قیمت

پیوت یا چرخش قیمت

پیوت یا نقطه چرخش قیمت زمانی اتفاق می افتد که نیروی تقاضا و یا عرضه بر دیگری غالب شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در یک نمودار انواع نقطه چرخش قیمت وجود دارد که هر یک در دسته بندی های زیر قرار دارد. حتی اگر با تحلیل تکنیکال آشنا نباشید با نگاهی به نمودار قیمت، کف و سقفی که باعث حرکت شدید قیمت در جهت مخالف شده است کاملاً مشخص است. این نقطه بازگشت، محور اصلی نامیده می شود. این نکات بسیار ارزشمند هستند و تحلیلگران باید از این نقاط چرخش قیمت برای ترسیم خطوط روند و الگوهای قیمت استفاده کنند.

آموزش چنگال اندروز

آموزش چنگال اندروز

برای پیدا کردن ابزار چنگال اندروز ابتدا وارد تریدینگ ویو خود شوید و از بخش ابزارها مطابق تصویر بالا  Pitchfork را انتخاب کنید، برای رسم چنگال اندورز شما نیاز به سه نقطه دارید، پس از پیدا کردن سه نقطه می توانید این ابزار را رسم کنید، خطوط این ابزار حمایت و مقاومت هستند که می توانند یک کاتالیزور برای قیمت باشند و همچنین می توانند جلوی پیشروی قیمت را نیز بگیرند، برای رسم این ابزار باید پیوت های ماژور را بتوانید تشخیص دهید، اگر که نمی توانید پیوت های ماژور را به درستی پیدا کنید می توانید از اندیکاتورها استفاده کنید، اندیکاتوری که برای شناخت پیوت می توانید استفاده کنید، اندیکاتور زیگ زاگ است، زیگ زاگ با اتصال پیوت ها به شما خطی را نشان می دهد که کار را برای شما آسان می کند، سقف ها و کف هایی که بیشترین پرتاب قیمتی را داشته اند را می توانید ماژور در نظر بگیرید.

احتمالات چنگال اندروز

  • در زمان رشد یا نزول به احتمال خیلی زیاد (حدود 80 درصد) قیمت به آخرین خط میانی خواهد رسید، توجه داشته باشید که هیچ چیز در بازارهای مالی صد درصدی نبوده و قطعیتی در بازار مالی اعم از بورس و ارزهای دیجیتال وجود ندارد، این احتمال صرفا با استفاده از تجربه گفته شده است.
  • قیمت می تواند با برخورد با خط میانی چنگال اندروز پیوت بسازد، در اکثریت وقت ها این خط زمانی که رد می شود، پولبک را می توان مشاهده کرد.
  • اگر قیمت نتواند به خط میانی چنگال اندروز برسد به احتمال بالا سیکل بزرگ تر از قبل را در خلاف جهت ایجاد می کند.

رسم چنگال اندروز

رسم چنگال اندروز

همان طور که بالا نیز گفته شد، این ابزار سه نقطه دارد، برای مثال به تصویر بالا نگاه کنید، در ابتدا برای پیدا کردن پیوت ها، اندیکاتور زیگ زاگ را فعال کرده ایم، پس از فعال شده این اندیکاتور، پیوت ها به هم دیگر متصل می شوند، اگر می خواهید نزول قیمت را بگیرید، ابتدا اولین نقطه خود را در بالای سقف یک پیوت ماژور قرار دهید، پس از این که اولین نقطه را کلیک کرده اید یک خط برای شما نمایان خواهد شد، کلیک شما و در واقع همان نقطه شما همین خط است، این خط را به زیر یک پیوت ماژور ببرید (کف یک پیوت ماژور) پس از کلیک کردن، چنگال شما باز خواهد شد و این بار باید چنگال خود را رسم کنید، این سومین نقطه شما خواهد بود، برای رسم این خط به یک پیوت ماژور دیگر نیاز دارید، دقیقا طبق تصویر بالا؛ با اتمام این رسم، چنگال شما آماده است و می توانید با بررسی سایر سبک های تکنیکال همچون پرایس اکشن ICT به عنوان تائیدیه از این ابزار استفاده کنید.

خطوط ماشه

خطی است که از نقطه اول چنگال اندروز به هریک از دو نقطه دوم و سوم وصل شده و امتداد می‌ یابد را خطوط ماشه می گویند. خطوط ماشه زمانی مورد استفاده قرار می‌ گیرند که قیمت از چنگال خارج شده است. از خطوط ماشه برای سیگنال‌های خرید یا فروش (بسته به شکستن خط ماشه بالایی یا پایینی) استفاده می‌ شود.

خرید فروش
شکستن خط میانه در جهت بالا و حرکت به سمت خط موازی بالایی شکستن خط میانه در جهت پایین و حرکت به سمت خط موازی پایینی
شکستن خطوط هشدار و صعود به کانال موازی بعدی شکستن خطوط هشدار و نزول به کانال موازی بعدی
شکستن خط ماشه به سمت بالا شکستن خط ماشه به سمت پایین

نتیجه گیری:

یکی از ابزارهای مهم تحلیل تکنیکال چنگال اندروز  است که به تریدرها کمک می کند تا معاملات خودشان را بیشتر به سمت سوددهی ببرند، علاوه بر استفاده از این ابزار شما می توانید سایر سبک های پرایس اکشن را نیز یاد بگیرید تا دید بسیار راحتی را نسبت به چارت داشته باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.