10 پرسش متداول ایرانی ها در خصوص ارز دیجیتال

بازار های مالی را با ما بشناسید و آگاهانه سرمایه گذاری کنید.

10 پرسش متداول ایرانی ها در خصوص ارز دیجیتال

۱۶۴ بازديد

ارزهای دیجیتال در کل دنیا نسبتا جدید هستند و کمی بیشتر از ده سال از عمر آن ها می گذرد. اما اوج گرفتن و مطرح شدن ارزهای دیجیتال بیشتر به سال 2017 به بعد باز می گردد که پس از آن ارزهای دیجیتال بر سر زبان ها افتاد و در بسیاری از کشورها افراد زیادی شروع به ترید و معامله ارز دیجیتال کردند. در این مطلب به 10 پرسش متداول ایرانی ها در خصوص ارز دیجیتال که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده پاسخ می دهیم.

معرفی 10 پرسش متداول ایرانی ها در خصوص ارز دیجیتال

آیا ارزهای دیجیتال ایمن و بی خطر هستند؟

اولین سوال از 10 پرسش متداول ایرانی ها در خصوص ارز دیجیتال، در مورد ایمنی آن هاست که آیا آن ها ایمن هستند؟ ارزهای دیجیتال برای معامله و تبادلات بین افراد به عنوان دارایی های ایمن شناخته می شوند. علت اینکه ارزهای دیجیتال را بی خطر اعلام می کنند، به ویژگی غیرمتمرکز بودن آن ها باز می گردد. در ارزهای دیجیتال از فناوری به نام blockchain استفاده می شود. بلاک چین به عنوان یک فناوری غیرمتمرکز شناخته می شود که در تعداد بسیار زیادی کامپیوترها در سراسر دنیا توزیع شده است. یکی از مهم ترین و جذابترین ویژگی های فناوری بلاک چین امنیت آن است.

درواقع علت اینکه افراد زیادی به آن ها اعتماد دارند، این است که غیرمتمرکزند. غیرمتمرکز بودن به شفافیت تراکنش ها و نحوه عملکرد سیستم اشاره دارد.

پشتوانه ارزهای دیجیتال چیست؟

آیا ارزهای دیجیتال ایمن است؟

رمزارزها مانند پول فیات معروف، دلار آمریکا، بدون پشتوانه هستند. آنچه که پشتوانه این ارزهای دیجیتال به شمار می آید پذیرش، مقبولیت و محبوبیت ارزهای دیجیتال در بین مردم و اعتماد به آن هاست. یکی از دلایل پذیرش و محبوبت ارزهای دیجیتال که پشتوانه آن ها نیز محسوب می شود بی اعتمادی مردم به سیستم های مالی متمرکز مانند بانک های مرکزی است که افراد بسیاری در سراسر دنیا از این سیستم ها ضربه های زیادی خورده اند. بنابراین غیرمتمرکز بودن، شفاف بودن و عدم کنترل توسط نهاد مرکزی در ارزهای دیجیتال باعث می شود مردم به آن اعتماد کنند و حتی انتظار می رود در آینده نه چندان دور جایگزین پول فیات شوند. پول فیاتی که توسط دولت ها چاپ و کنترل می شود.

قیمت ارزهای دیجیتال چگونه تعیین می شود؟

یکی دیگر از 10 پرسش متداول ایرانی ها در خصوص ارز دیجیتال نحوه تعیین قیمت ارزهای دیجیتال است. آنچه که قیمت ارزهای دیجیتال را تعیین می کند، میزان عرضه و تقاضای آن ها در بازار است. عامل تعیین کننده بعدی در زمینه قیمت یک ارز دیجیتال، این است که یک ارز دیجیتال برای این که بتواند معامله شود باید در صرافی قرار بگیرد یا اصطلاحا در صرافی لیست شود. این دو عامل به عنوان مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت و ارزش گذاری یک ارز دیجیتال به شمار می روند.

بهترین زمان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چه زمانی است؟

10 پرسش متداول ایرانی ها در خصوص ارز دیجیتال

این سوال یکی از 10 پرسش متداول ایرانی ها در خصوص ارزهای دیجیتال است. در پاسخ باید گفت جهت حرکت قیمت ارزهای دیجیتال را به سبب ماهیت پرنوسانی که دارند نمی توان به صورت دقیق پیش بینی کرد اما در این زمینه تحلیل های مختلفی وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد. انواع تحلیل ها به شما بینش و آگاهی در مورد حرکت قیمت ها خواهد داد. بنابراین بهترین راهی که در این زمینه می توانیم به شما پیشنهاد دهیم یادگیری تحلیل های مالی اعم از تحلیل فاندامنتال و استفاده از تحلیل تکنیکال و سایر تحلیل هایی است که در بازارهای سرمایه از جمله ارزهای دیجیتال به کار گرفته می شوند.

یکی از روش هایی که افراد برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به کار می برند، سرمایه گذاری مداوم در طول زمان است. یعنی به جای اینکه یک ارز را به میزان زیادی و به صورت یکباره خرید کنید، آن را در بازه های زمانی بخرید و در این فاصله فراز و نشیب قیمت ها را بطور مؤثر تحلیل و پیش بینی آینده خود را تنظیم کنید.

بهترین زمان فروش ارزهای دیجیتال چه زمانی است؟

طبق تحلیل های مالی برای اینکه ارز دیجیتال خود را در بهترین زمان به فروش برسانید باید قیمت آن 25٪ بیشتر از خرید اولیه توکن توسط خودتان باشد. قبل از این درصد افزایش یا درصورتی که پایین تر آمد بهتر است آن را تا زمان بازگشت دوباره به قیمت بالاتر نگه دارید. این نکته را فراموش نکنید که بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان است، ممکن است درصد زیادی از دارایی خود را از دست بدهید یا مثلا 95 درصد درآمد کسب کنید.

خرید ارزهای دیجیتال در ایران چگونه است؟

برای خرید ارزهای دیجیتال در درجه اول باید بتوانید از یک صرافی معتبر اقدام به خرید کنید. اما از آنجا که ایران جزو کشورهای تحریم شده است، بنابراین بسیاری از این صرافی های ارز دیجیتال به صورت مستقیم به ایرانی ها خدمات ارائه نمی دهند. بنابراین شما باید ابتدا یک صرافی داخلی ثبت نام کرده و در آن ریال خود را به یکی از ارزهای دیجیتال تبدیل کنید. سپس ارز دیجیتال خریداری شده را به صرافی خارجی خود منتقل کرده و در آنجا اقدام به خرید و فروش نمایید یا به کیف پول ارز دیجیتال خود منتقل کنید.

چگونه در ایران بیت کوین بخریم؟

از مهمترین و پرتکرارترین سوالات و یکی از 10 پرسش متداول ایرانی ها در خصوص ارز دیجیتال خرید بیت کوین است. همانطور که گفتیم برای خرید ارزهای دیجیتال و بیت کوین نیاز است در یک صرافی ایرانی ثبت نام کنید و با طی کردن مراحل ثبت نام، ریال خود را به بیت کوین تبدیل کنید. با خرید بیت کوین در مرحله بعد اگر قصد خرید و فروش ندارید و می خواهید آن را هولد کنید، بیت کوین خود را به کیف پول ارز دیجیتال منتقل کنید. شما می توانید از انواع کیف پول های ارز دیجیتال برای نگهداری رمزارز خود استفاده کنید. از جمله کیف پول های نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال می توان به کیف پول های نرم افزاری و داغ، کیف پول های سخت افزاری و سرد اشاره کرد. اما از نظر امنیتی بهترین کیف پول ها کیف پول های سخت افزاری هستند که می توانید به صورت آفلاین ارزهای خود را ذخیره کنید و نگران کلاهبرداری و هک آن نباشید.

آیا سکه های من در صرافی ها ایمن هستند؟

آشنایی با 10 پرسش متداول ایرانی ها در خصوص ارز دیجیتال

صرافی های مجازی برای اینکه با حمله و مشکلات امنیتی روبرو نشوند مرتبا خود را به روزرسانی می کنند اما یکی از مستعدترین جاها برای حمله امنیتی و هکری هستند. بنابراین توصیه می کنیم دارایی رمزارز خود را در صرافی نگهداری نکنید و آن را به کیف پول خود انتقال دهید. از لحاظ امنیت کیف پول های سخت افزاری امن ترین کیف پول ها محسوب می شوند.

پرفروش ترین ارزهای دیجیتال کدام ارزها هستند؟

ماهیت نوسانی ارزهای دیجیتال به گونه ایست که ممکن است صدر لیست ارزهای دیجیتال برای مدتی در دست تعدادی ارز باشد و بعد از مدتی جای خود را به تعدادی دیگری ارز دیجیتال بدهند. اما واضح است که در صدر لیست ارزهای دیجیتال محبوب بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال قرار دارد. پس از بیت کوین می توان به اتریوم اشاره کرد که به عنوان دومین ارز پس از بیت کوین به وجود آمد. بایننس کوین، تتر، کاردانو و ریپل نیز در ادامه لیست پرفروش ترین ارزهای دیجیتال قرار دارند.

جدیدترین ارزهای دیجیتال را از کجا پیدا کنیم؟

سوال مهم دیگر در بین 10 پرسش متداول ایرانی ها در خصوص ارز دیجیتال نحوه پیداکردن جدیدترین ارزهای دیجیتال است. از آنجا که محبوبیت ارزهای دیجیتال بین مردم در حال افزایش است و هر روز شاهد رشد تولید ارزهای جدیدی هستیم که ادعا دارند مشکلات و چالش های مالی پیش روی افراد را حل می کنند، برای پیدا کردن جدیدترین ارزهای دیجیتالی که معرفی می شوند، می توانید به برخی وب سایت های معتبر در این زمینه سر بزنید. یکی از بهترین وب سایت ها در این زمینه سایت کوین مارکت کپ است. با رفتن به این وب سایت می توانید لیست کاملی از تمامی ارزهای موجود در بازار، قیمت ارزها، ارزش بازار یا مارکت کپ آن ها، رتبه بندی ارزهای دیجیتال، درصد تغییرات در ۲۴ ساعت و ۷ روز گذشته، حجم معاملات در اختیار داشته باشید.

صرافی های معتبر برای مبادله ارز دیجیتال

صرافی ارزهای دیجیتال جایی است که شما می توانید ارزهای دیجیتال را با یکدیگر خرید و فروش و معامله کنید. صرافی های ارزهای دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز هستند. تفاوت صرافی متمرکز با غیرمتمرکز در این است که صرافی‌های متمرکز بر روی سرورهای اختصاصی خود اجرا می ‌شوند و این موضوع می تواند منجر به حمله و هک به این صرافی ها شود. بهترین صرافی های متمرکز برای ارزهای دیجیتال عبارتند از Coinbase ،بایننس،Kraken و Gemini. صرافی های غیرمتمرکز توسط هیچ سازمانی کنترل نمی شود، این نوع صرافی ها در بستر بلاک چین برنامه نویسی شده اند و معاملات را بدون وجود واسطه انجام می دهند. بهترین صرافی های غیرمتمرکز برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال عبارتند از: یونی سواپ (Uniswap)، وان اینچ (1inch)، صرافی غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX)، صرافی کایبر سواپ (Kyberswap) و صرافی بالانسر (Balancer).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.