آموزش کار با تریدینگ ویو

بازار های مالی را با ما بشناسید و آگاهانه سرمایه گذاری کنید.

آموزش کار با تریدینگ ویو

۱۷۹ بازديد
آموزش کار با تریدینگ ویو

بازار مالی ارزهای دیجیتال به یکی از پرسودترین بازارهای مالی در دنیا تبدیل شده است، بازاری که به صورت 24 ساعته فعال می باشد و شما می توانید با استفاده از تحلیل های خود، در هر ساعت از شبانه روز به خرید و فروش و انجام معامله بپردازید؛ اما برای تحلیل درست بازار ارزهای دیجیتال نیاز به آموزش کار با تریدینگ ویو دارید، یک وب سایت عالی برای پیش بینی روند ارزهای دیجیتال؛ برای بررسی دقیق این وب سایت و آشنایی با مهم ترین ابزارهای تریدینگ ویو تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با ارزهای دیجیتال

آشنایی با ارزهای دیجیتال

ساتوشی ناکاموتو خالق پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین، فردی ناشناس است که تاکنون هیچ شخصی در دنیا از وجود او اطلاعی ندارد، ساتوشی ناکاموتو با وجود گمنام بودن، از محبوبیت بالایی در دنیا برخوردار است، شروع توجهات به بیت کوین نیز از سال 2013 شروع شد، زمانی که قیمت هر واحد از اولین کوین بازار کریپتوکارنسی - cryptocurrency به رقم 1000 دلار رسید، قابل ذکر است که اولین پرداخت بیت کوین، برای خرید 2 عدد پیتزا بوده است، برای خرید این 2 پیتزا 10000 واحد از ارز دیجیتال بیت کوین صرف شده است.

تحلیل ارزهای دیجیتال به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

زمانی که شما با استفاده از خبرهای پیرامون بازار ارزهای دیجیتال یک رمز ارز را تحلیل می کنید و این تفکر را دارید که این خبر مثبت بوده و باعث افزایش تقاضا برای آن ارز می شود، در واقع یک نوع تحلیل فاندامنتال انجام داده اید اما زمانی که شما با استفاده از ابزارها تحلیل هایی را در نمودار انجام می دهید و حمایت مقاومت های مهم یک رمز ارز را در ناحیه PRZ (زون های حمایتی و مقاومتی) پیدا می کنید، در واقع تحلیل تکنیکال انجام داده اید؛ تعریف های متفاوتی از محدوده زون در تحلیل های تکنیکال وجود دارد، برای مثال در محدوده قیمت در پرایس اکشن RTM زون های دست نخورده یا FRESH را آموزش می دهد.

اما مهم ترین بخش از موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال، شناخت روانشناسی بازار است، شاید باور غلطی داشته باشید که در صورت انجام تعداد معاملات بالا می توانید سودهای چند صد درصدی را کسب کنید اما در واقع یک تریدر یا معامله گر بیشترین وقت خالی را در میان دیگر شغل ها دارد، به عنوان یک تریدر باید منتظر شکار بمانید و در بهترین موقعیت وارد بازار شوید و سود خود را از بازار بگیرید.

آموزش کار با تریدینگ ویو برای تحلیل تکنیکال

برای ورود به وب سایت تریدینگ ویو، تنها کافیست بر روی لینک Tradingview کلیک کنید! لازم به ذکر است قبل از شروع کار با این وب سایت باید در آن ثبت نام کنید؛ (ثبت نام در این سایت رایگان است). از تریدینگ ویو برای تحلیل ها و پیش بینی روند بازار به وسیله تحلیل تکنیکال استفاده می شود.

کار با تریدینگ ویو - استفاده از ابزارها

ابزارهای تریدینگ ویو

شاید با دیدن این صفحه فکر کنید، درک این وب سایت کار دشواری است اما در واقع کار کردن با تریدینگ ویو بسیار جذاب و دوست داشتنی است! در صورتی که نور سفید چشمان شما را اذیت می کند می توانید با استفاده از گزینه سه خط در بالا سمت راست وب سایت حالت Dark color theme را فعال کنید. در نوار عمودی این سایت ابزارهای مورد استفاده برای شما را همچون برنامه فتوشاپ می توانید مشاهده کنید، در سمت راست این صفحه نیز می توانید قیمت لحظه ای وب سایت را ملاحظه کنید اما در نوار افقی بالا وب سایت می توانید تایم فریم و اندیکاتورها را تغییر دهید.

کار با تریدینگ ویو - بهترین تایم فریم

تایم فریم در تریدینگ ویو

انتخاب تایم فریم متناسب با استراتژی معاملاتی شما تغییر می کند اما برای تحلیل ابتدا بهتر است از تایم فریم بزرگ تر شروع کنید و تحلیل خود را در تایم فریم های کوچک تر نیز بررسی کنید، از پایین سمت راست نیز می توانید گزینه log را برای متناسب بودن نمودار با تحلیل خود انتخاب کنید؛ نمودارهای پایین چارت که به صورت ستون های قرمز و سبز به نمایش در آمده است، حجم معاملات ورودی و خروجی به ارز دیجیتال مدنظر شماست، حجم معاملات یکی از گزینه های اصلی برای بررسی آن در تحلیل خود است که باید به آن توجه بسیار ویژه ای کنید. مطالب بیشتر در توییتر بازار مالی

آموزش کار با تریدینگ ویو - نحوه ترسیم ترندلاین

ترندلاین در تریدینگ ویو

یکی از پراستفاده ترین ابزارهای تریدینگ ویو ترندلاین است، استفاده از این ابزار می تواند شما را به سودهای بسیار زیادی برساند، وصل کردن قله ها به یکدیگر و یا وصل کردن دره ها به هم دیگر می تواند نواحی مقاومت و حمایت های داینامیک خوبی را به شما دهد؛ به طور کلی در بازارهای مالی دو نوع حمایت استاتیک و داینامیک وجود دارد، به مناطق ثابتی که قیمت با نزدیک شدن به آن واکنش نشان می دهد، حمایت یا مقاومت استاتیک نام دارد؛ اما زمانی که از ترندلاین استفاده می کنید و ادامه روند رمز ارز مورد نظر خود را پیش بینی می کنید در واقع سقف و کف های داینامیک را بدست می آورید؛ ابزارهایی که استفاده بیشتری را در بین معامله گران دارند را در تصویر بالا با ستاره مشخص شده است.

استفاده از ابزارهای ترندلاین در تریدینگ ویو

استفاده از ابزارهای ترندلاین در تریدینگ ویو

استفاده از ابزار ترندلاین را در تصویر با رنگ نارنجی می توانید ببیند، همان طور که در تصویر مشخص است، کف ها به یکدیگر متصل است، در صورت امتداد این خط می توانید محدوده های مهم پیش رو را پیش بینی کنید، چرا که قیمت زمانی که به این خط برخورد کرده است خلاف جهت برگشته است، به همین دلیل می تواند به اعتبار این خط اطمینان بالایی کرد، Horizon tal line نیز یک خط افقی را برای شما بر روی چارت رسم می کند(در پرایس اکشن RTM به این خط، خط SR می گویند)، این خط برای نقطه زنی در معاملات فیوچرز (اهرم های معاملاتی) استفاده می کند؛ در این نوع معاملات شما با پولی بیش تر از آورده خود معامله می کنید و در صورت سود کردن، سود شما نیز چند برابر می شود.

قابل ذکر است در این روش شما می توانید با استفاده از معاملات فیوچرز از ریزش معاملات نیز سود دریافت کنید، نکته مهم در مورد این نوع معاملات این است که به طور متوسط هر 8 ساعت کارمزدی از شما کسر خواهد شد؛ در صورت ضرر نیز، ضرر شما ضرب به تعداد اهرمی که قرارداده اید خواهد شد؛ Regression trend نیز همان طور که در تصویر مشخص است، به شما یک خط میانی و یک خط برای سقف ها و یک خط برای کف ها را در اختبار شما قرار می دهد، که قیمت با هربار برخورد به سقف یا کف این خطوط برگشته و از ادامه روند منصرف شده است، این ابزار هم در معاملات فیوچرز استفاده زیادی دارد، برای رسم این ابزار باید یک نقطه را در کف و یک نقطه را در سقف انتخاب کنید (برعکس این جمله نیز قابل اجراست.)

نکته قابل توجه این است که با استفاده از ترندلاین می توانید سرمایه گذاری های بلند مدت (هودل کردن) انجام دهید، هودل در لغت به معنی نگه داشتن است. در بازارهای مالی ارزهای دیجیتال به معنی نگه داشتن ارز دیجیتال مدنظر تا زمانی که به سود خوبی برسد؛ هودل کردن یکی از بهترین استراتژی های مورد استفاده در بین معامله گران بازارهای مالیست.

آموزش کار با تریدینگ ویو - کانال های پر سود

استفاده از کانال برای پیش بینی روند در تریدینگ ویو

یکی از مهم ترین ابزارها برای پیش بینی روند ارز دیجیتال مورد نظر شما، استفاده از کانال است، این کانال از سه خط ترندلاین تشکیل شده است، برای رسم کانال ابتدا باید کف های بالاتر از یکدیگر را شناسایی کنید و با اتصال آن ها خط دوم را به سقف های بالاتر متصل کنید، زمانی که این اتصالات را انجام می دهید یک خط چین، این کانال را به دو قسمت مساوی تقسیم میکند، همانطور که می بینید قیمت هرگاه به خط های رسم شده در تصویر بالا برخورد می کند، برگشته و از ادامه روند منصرف می شود، در صورت تشخیص درست نواحی داینامیک می توانید وارد پوزیشن های فیوچرزی شوید.

محدوده یا زون در تریدینگ ویو

محدوده یا زون در تریدینگ ویو

زون ها محدوده های حمایتی یا مقاومتی در نمودار هستند که از اعتبار بیشتری نسبط به خط افقی Horizontal line برخوردارند، این محدوده ها در واقع نواحی استاتیک هستند که قیمت هرگاه به آن ها برخورد کرده است از ادامه روند منصرف شده و جهت خود را تغییر داده است، با استفاده از کانال نیز می توانید زونی با نقاط داینامیک را رسم کنید، طبق نظرات تریدرها، معامله نکردن در محدوده زون ها یک نکته کلیدی است.

فیبوناچی در تریدینگ ویو

فیبوناچی در تریدینگ ویو

فیبوناچی دو نقطه ای (Retracement) و فیبوناچی سه نقطه ای (Extension) دو ابزار بسیار مهم برای پیش بینی اهداف آینده است، برای استفاده از فیبوناچی دو نقطه ای، اگر می خواهید پیش بینی کنید قیمت تا کجا پیشروی می کند، نقطه اول را در یک موج قبلی قرار دهید و نقطه دوم را در اتمام موج فعلی بگذارید؛ در فیبوناچی سه نقطه ای نیز باید همین کار را انجام دهید با این تفاوت که از یک موج قبل تر این کار را انجام دهید. این خطوط خط هایی فرضی هستند که قیمت با برخورد به آن ها واکنش نشان می دهد، قابل ذکر است اعداد 618 در فیبوناچی از قدرت بیشتری برخوردار است.

آموزش کار با تریدینگ ویو -استفاده از اندیکاتورها

استفاده از اندیکاتورها

یکی دیگر از ابزارهایی که می تواند به شما در نمودارها برای پیش بینی ادامه روند کمک کند، اندیکاتورها هستند، اندیکاتورها می توانند محدوده حمایتی و مقاومتی خوبی را برای شما به نمایش بگذارند، RSI، MAC دو اندیکاتور پر استفاده هستند که می توان استراتژِی واگرایی را از آن استفاده کرد؛ با کلیک بر روی گزینه Indicators می توانید با تایپ نام آن، اندیکاتور مدنظر خود را به نمودار اضافه کنید. قسمت جذاب Compare می تواند به شما نمودار دیگر رمز ارزها را به شما نشان دهد، با کلیک بر روی این گزینه می توانید چارت فعلی رمز ارز خود را با چارت ارز دیجیتال دیگری مقایسه کنید.

واچ لیست ارزهای دیجیتال در تریدینگ ویو

واچ لیست ارزهای دیجیتال در تریدینگ ویو

در صورتی که تحلیل های خود را در یک ارز دیجیتال در صرافی خاص پیش برده اید، می توانید آن ها را با اضافه کردن در بخش واچ لیست، در سمت راست تریدینگ ویو برای همیشه داشته باشید، برای این کار کافی است تنها با کلیک بر روی گزینه + در بالا و سمت راست تصویر رمز ارز خود را انتخاب کنید.

شما به عنوان یک تریدر باید از این وب سایت استفاده کنید، هر شخص می تواند تحلیل های متفاوتی از ارز دیجیتال کاردانو (ADA) و یا بایننس کوین (BNB) داشته باشد لذا برای این تحلیل تکنیکال خود می تواند از این وب سایت استفاده کند.
Source: alirezamehrabi.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.