دست های الماسی (Diamond hands) چیست؟

بازار های مالی را با ما بشناسید و آگاهانه سرمایه گذاری کنید.

دست های الماسی (Diamond hands) چیست؟

۱۸۱ بازديد

Diamond hands یا دست های الماسی یک اصطلاح ایجاد شده از سوی سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال می باشد که منظور از آن حفظ و نگهداری یک دارایی با وجود نوسانات و خطرات احتمالی می باشد. در واقع زمانی که یک دارایی در معرض خطر قرار می گیرد، سرمایه گذار بجای فرار کردن از موقعیت پیش آمده، ترجیح می دهد با Diamond hands برای حفظ دارایی خود اقدام کند. برای تصمیم گیری جهت استفاده از Diamond hands، مشاوران مالی می توانند نقش موثری برای استفاده یا عدم استفاده از آن داشته باشند زیرا گاهی استفاده از دست های الماسی روش درستی برای ماندن در بازار نمی باشد.

افراد دارای دست های الماسی نه تنها در برابر ضررهای وارد شده به دارایی ها، به حفظ دارایی خود می پردازند، در مواقعی که سود بسیاری نیز نصیب آنها شده باشد، ترجیح می دهند همچنان دارایی را حفظ کنند و حتی با خرید توکن یا سهام بیشتر، به گسترش موقعیت خود می پردازد. اصطلاح Diamond hands شباهت زیادی به اصطلاح HODL دارد.

 دست های الماسی (Diamond hands) چیست؟

دستان الماسی چیست؟

Diamond hands به حفظ دارایی ها بدون در نظر گرفتن اینکه در نقطه سود یا ضرر هستند، اطلاق می شود. اصطلاح Diamond hands یک اصطلاح مالی یا فنی نمی باشد و این اصطلاح با ایموجی دست و الماس به نمایش در می آید و در وب سایت ردیت(Reddit) برای اولین بار تحت عنوان رفتار معامله گران در معاملات بازارهای مالی و دیجیتالی به کار برده شده است و به این موارد اشاره دارد که برای نگه داشتن دارایی ها به دست هایی به سختی الماس نیاز است که در سخت ترین شرایط بتواند دارایی را حفظ کند. دستان الماسی همچنین به این موضوع اشاره دارد که افراد دارایی های خود را تا زمانی که به الماس تبدیل شوند، حفظ می کنند. هدف همه سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری برای فروش رمزارزها نیست بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت به آن نگاه می کنند.

دست های کاغذی چیست؟

در مقابل دست های الماسی، دست های کاغذی هستند که افراد خیلی زود دارایی های خود را می فروشند و دچار ضرر می شوند. 

اصطلاح Parper Hands در مقابل اصطلاح دستان الماسی قرار دارد و به معنای این است که سرمایه گذاران با کاهش قیمت ها، اقدام به فروش سهام و ارز دیجیتال خود می کنند.

چه زمانی می توان از دست های الماسی(Diamond hands) استفاده کرد؟

نمودارهای دیجیتالی سهام که کاهش قیمت ها را نشان می دهند علاوه بر اهمیت دستان الماسی درمواقع ضرر، به طمع نکردن افراد در مواقع سوددهی بازار نیز اشاره دارد که افراد برای داشتن سودهای بلند مدت سرمایه گذاری، از سودهای کوتاه مدت و نوسانی چشم پوشی می کنند.

سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال علاوه بر سرمایه گذاری مالی، یک سرمایه گذاری احساسی و شخصی به حساب می آورند. همچنین ارزهای دیجیتال دارایی های فرار هستند و دستان الماسی سرمایه گذاری در آینده ارزهای دیجیتال را نشان می دهند. 

کاربردهای دست های الماسی

کاربرد دست های الماسی

اصطلاح Diamond hands در ابتدا فقط مربوط به ارزهای دیجیتال بوده اما در حال حاضر در زمینه دارایی هایی که در بلند مدت ارزشمندند مانند سهام، زمین، توکن های غیرقابل تعویض NFT نیز نقش دارد. برای سرمایه گذاری بر روی این دارایی ها، سرمایه گذار باید همواره در حال تصمیم گیری باشد که دارایی را ثابت نگه دارند یا از کاهش قیمت برای افزایش دارایی خود بهره ببرد.

دستان الماسی همیشه مفید نیستند زیرا سرمایه گذاران باید در برخی موارد دارایی های خود را بفروشند و به پول تبدیل کنند به این دلیل که برخی دارایی ها تا فروخته نشوند، ارزشی را تولید نمی کنند. البته این فروش نباید از روی ترس یا طمع صورت بگیرد زیرا در این صورت یک تصمیم عاقلانه نمی باشد.

وجود یک استراتژی و پیدا کردن یک مشاور با ابزار تطبیق SmartAsset، در تصمیم گیری برای زمان نگه داشتن و جمع کردن، می تواند به سرمایه گذاران کمک کند.

اصطلاح Diamond hands در سال 2019 به محبوبیت زیاد بین مردم دست پیدا کرد، یعنی زمانی که استفاده از این اصطلاح بین مردم رواج بسیار پیدا کرد. ایلان ماسک از جمله کسانی می باشد که از اصطلاح دستان الماسی به منظور حفظ بیت کوین های خود، در شرایط ریزشی و سخت، استفاده کرده است.

دستان الماسی و ماکسیمالیسم بیت کوین (bitcoin maximalism)

دستان الماسی و ماکسیمالیسم بیت کوین

ماکسیمالیسم بیت کوین یا bitcoinmaximalism به معنای احساس ناشی از ترس از دست دادن می باشد که در اثر این به وجود می آید که موفقیت بلاک چین های دیگر به کاهش سرمایه های دیگر بستگی دارد. ماکسیمالیسم بیت کوین bitcoin maximalism ریشه در برتری طلبی افراد دارد و همین موضوع باعث ایجاد ترس در سرمایه گذاران می شود. در واقع می توان ماکسیمالیسم بیت کوین bitcoin maximalism را متضاد رویکرد Diamond hands دانست و البته ماکسیمالیسم بیت کوین علاوه بر ارزهای دیجیتال در سایر تکنولوژی ها نیز وجود دارد.

ماکسیمالیسم بیت کوین bitcoin-maximalism دنیایی را تصور می کنند که در آینده بیت کوین به بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان می شود و مشکلات آن مثل مقیاس پذیری روند رو به بهبودی دارد. در واقع آنها تمام جایگزین های بیت کوین را کلاهبرداری می دانند و معتقدند هیچ جایگزینی برای بیت کوین وجود ندارد. طرفداران بیت کوین، ماکسیمالیسم بیت کوین را روش مناسبی برای هدایت کاربران نمی دانند و آن را برای اکوسیستم مضر می دانند.

ماکسیمالیسم بیت کوین چه ضرری برای بیت کوین دارد؟

تفکرات کورکورانه ماکسیمالیسم ها باعث شده که ورود برای افراد مبتدی سخت شود و بیت کوین نمی تواند به رشد بالایی برسد و سیستم های دیگر نسبت به ماکسیمالیسم بیت کوین ساختار سالم تری خواهند داشت. ماکسیمالیسم بیت کوین به دلیل کاهش سهم بیت کوین ایجاد می شود.

نتیجه گیری

دست های الماسی در زمانی که بیت کوین سقوط بسیار شدیدی را تجربه کرد سبب شد کسانی که سهم های خود را نگهداری کردند، مدتی بعد رشدی چند هزار دلاری را تجربه کنند. در واقع می توان این رویکرد را در بازار ارزهای دیجیتال منطقی و درست محسوب کرد. البته انتخاب استراتژی های درست و آموزش باعث می شود سرمایه گذاران در شرایط خاص به درستی تصمیم بگیرند و در مواقعی که یک ارز دیجیتال رشد قیمتی داشته خرید نکنند و فرآیند های خرید خود را به زمان افت قیمت موکول کنند و عجله نداشته باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.