ApeCoin چیست و چگونه کار می کند؟

بازار های مالی را با ما بشناسید و آگاهانه سرمایه گذاری کنید.

ApeCoin چیست و چگونه کار می کند؟

۱۷۶ بازديد

دارندگان توکن APE تصمیمات جمعی حاکمیتی، رای دادن و تصمیم گیری در مورد موضوعاتی مانند تخصیص بودجه، چارچوب قوانین، مشارکت، انتخاب پروژه و موارد دیگر را اتخاذ می کنند. سه ماهه اول سال 2022 مملو از صحبت هایی در مورد ApeCoin (APE) بود، یک ارز دیجیتال که به عنوان سکه بومی Bored Ape Yacht Club (BAYC) است که توسط Yuga Labs ساخته و پذیرفته شده است. از زمانی که ApeCoin DAO در آوریل 2021 به وجود آمد، BAYC در میان مجموعه‌های برتر توکن غیرقابل تعویض (NFT) با جامعه‌ای پر جنب و جوش بوده است.

مجموعه BAYC میمون هایی را به نمایش می گذارد که به ظاهر خسته به نظر می رسند. بسته به روحیه و انتخاب خود، می توانید این میمون ها را تا ریزترین جزئیات انتخاب کنید. سرمایه گذاران در سراسر جهان پول خود را برای این آثار هنری گذاشته اند و خریدارانی مانند جاستین بیبر و امینم از جمله خریداران هستند.

ApeCoin به عنوان یک فرمان ERC-20 و توکن ابزاری اکوسیستم APE، توسط یک سازمان مستقل غیرمتمرکز یا DAO اداره می شود. هر کسی که سکه را در دست دارد، مجاز است رای خود را در مورد تصمیمات مربوط به حاکمیت به صندوق بیندازد.

این واقعیت که APE توسط Yuga Labs پذیرفته شده است به آن قدرت می بخشد، زیرا دارای CryptoPunks و Meebits، دو پروژه دیگر در خط مقدم NFT است.

اکوسیستم APE چیست؟

ApeCoin چیست و چگونه کار می کند؟

شاید برای شما جالب باشد که چه کسی پشت ApeCoin قرار دارد. دارندگان جامعه ایپ کوین و محصولات/خدمات مختلف که از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، در مجموع اکوسیستم APE را تشکیل می‌دهند. Yuga Labs که در سال 2021 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در میامی، فلوریدا قرار دارد، نامی برجسته در NFT ها و کلکسیون های دیجیتال است.

یوگا لبز که به عنوان خالق باشگاه قایق بادبانی Bored Ape شناخته شده است، به عنوان یک عضو انجمن در ApeCoin DAO خدمت می کند. آنها ApeCoin را به عنوان توکن اصلی خود در پروژه هایی که انجام می دهند پذیرفته اند. بیایید مختصری در مورد مجموعه های NFT که بخشی از اکوسیستم APE هستند بیاموزیم.

BAYC

Bored Ape Yacht Club

Bored Ape Yacht Club (BAYC) که در آوریل 2021 راه اندازی شد، دارای 10000 میمون منحصر به فرد لانچ شده در بلاک چین اتریوم است. هر یک از این مجموعه های دیجیتال منحصر به فرد دارای ظاهر، سبک و کمیاب متفاوتی هستند. این مجموعه، تصاویر پروفایل میمون های کارتونی را به نمایش می گذارد.

MAYC

MAYC (یا Mutant Ape Yacht Club) به عنوان یک سبد توکن غیر قابل تعویض از حداکثر 20,000 نسخه جهش یافته از میمون های BAYC است که به اعضای جدید انجمن Ape کمک می کند. دارندگان اصلی این 10,000 توکن BAYC جهش یافته در سه لایه از طریق ایردراپ داده شدند تا کمیاب بودن صفاتشان را در هر لایه اضافه کند.

Bored Ape Kennel Club (BAKC)

Bored Ape Kennel Club (BAKC) که در ساعت 6:00 بعد از ظهر به وقت شرق در 25 ژوئن 2021 راه اندازی شد، مجموعه ای از NFT هایی به شکل سگ است که در دسترس تک تک اعضای BAYC قرار گرفته است. دارندگان هر Bored Ape NFT می توانند یک Club Dog NFT تصادفی اتخاذ کنند، در حالی که فقط هزینه گس را پرداخت می کنند. BAKC NFTها نیز موارد کمیاب خاص خود را دارند.

متاورس Otherside

در پایان آوریل 2022، یوگالبز شروع به ضرب زمین‌های متاورس Otherside کردند. در عرض 45 دقیقه، املاک مجازی به ارزش 100,000 دلار رسید و در مجموع 320 میلیون دلار جمع آوری کرد و BAYC را تبدیل به NFT کرد که بیشترین فروش را به دست آورد.

APE چگونه کار می کند؟

APE چگونه کار می کند؟

دارندگان توکن APE تصمیمات حاکمیتی را به صورت جمعی اتخاذ می کنند، رای خود را به صندوق می اندازند و در مورد موضوعاتی مانند تخصیص بودجه، چارچوب بندی قوانین، مشارکت، انتخاب پروژه و موارد دیگر تصمیم می گیرند. بنیاد ایپ کوین تصمیمات حاکمیتی گرفته شده توسط جامعه را اجرا می کند.

بنیاد ApeCoin به عنوان نماینده قانونی DAO، رشد اکوسیستم را تسهیل می کند. این بنیاد دارای یک نهاد ویژه به نام هیئت مدیره است که دیدگاه های جامعه را اجرا می کند. هیئت APE متشکل از پنج عضو از جامعه فناوری و رمزنگاری است. دارندگان این ارز سالانه به اعضای هیئت مدیره جدید رای می دهند.

ApeCoin برای چه مواردی استفاده می شود؟

ApeCoin به عنوان یک توکن حکومتی و کاربردی، اهداف متعددی را در اکوسیستم انجام می دهد. موارد استفاده ApeCoin شامل امکان مشارکت دارندگان در مدیریت DAO و امکان دسترسی به ویژگی‌های انحصاری اکوسیستم مانند بازی‌ها، رویدادها، کالاها و خدمات است.

این ارز که به طور یکسان با هر سکه Web3 دیگری طراحی شده است، می تواند برای پرداخت استفاده شود. ApeCoin از نظر فنی توسط اکثر معامله گران قابل قبول است زیرا یک توکن فراگیر ERC-20 است. همچنین از این سکه به عنوان پاداش NFT استفاده می شود و دارندگان آن، BAYC رایگان دریافت می کنند که می توانند بلافاصله آن را نقد کنند.

توسعه دهندگان شخص ثالث از ایپ کوین برای ایفای نقش در اکوسیستم و گنجاندن توکن در خدمات، بازی ها و پروژه های مختلف خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، در Benji Bananas، برندهای Animoca، (یک بازی موبایلی بازی برای کسب درآمد (P2E)) این سکه به عنوان انگیزه ای برای بازیکنان در نظر گرفته می شود. آن‌ها می‌توانند هنگام بازی توکن‌های ویژه‌ای کسب کنند و این توکن‌ها را با ApeCoin مبادله کنند.

ایپ کوین قرار است با متاورس آینده، Otherside، ادغام شود که می تواند امسال آن را به یک سکه متاورس پرتقاضا تبدیل کند. این امر ApeCoin را به یک توکن تراکنش در بازارهای متاورس تبدیل می کند. اگر متاورس دارای عناصر PLAY TO EARN یا P2E باشد، ممکن است برای پاداش دادن به بازیکنان نیز استفاده شود.

توکنومیک ApeCoin

توکنومیک ApeCoin

این ارز در مجموع 1 میلیارد توکن در عرضه دارد. رابط قرارداد اجازه نمی دهد که دیگر توکن ها ضرب شوند. مکانیسم سوختن نیز وجود ندارد، بنابراین عرضه کاهش نمی یابد. توزیع توکن های موجود به شرح زیر است:

62 درصد از توکن ها به جامعه ApeCoin DAO اختصاص داده شده است. در بین آن، 15٪ راه خود را به دارندگان BAYC و MAYC پیدا می کند. دارندگان BAYC می توانند 10094 APE برای هر NFT که دارند تقاضا کنند، در حالی که دارندگان MAYC حق دریافت 2042 APE را دارند. بخش باقی مانده به عنوان بخشی از صندوق اکوسیستم DAO منتشر خواهد شد.

16 درصد از توکن ها به یوگا لبز سرازیر خواهند شد. بخشی از این تخصیص به بنیاد خیریه نخستی شناس جین گودال اختصاص خواهد یافت. 14 درصد از توکن ها برای افرادی است که در راه اندازی پروتکل مشارکت داشته اند.

8 درصد از توکن ها برای چهار بنیانگذار Yuga Labs و BAYC کنار گذاشته شده است. ایپ کوین از مفهوم توکن های قفل شده پیروی می کند تا از فروش دارایی های خود توسط Yuga Labs، بنیانگذاران BAYC و سایر مشارکت کنندگان راه اندازی جلوگیری کند. تخصیص های ApeCoin به آنها برای حداقل 12 ماه باز نمی شود. پس از این مدت، تخصیص خاصی از توکن ها به صورت ماهانه در دسترس آنها قرار می گیرد.

چگونه ApeCoin بخریم؟

شما می توانید این ارز را در یک صرافی رمزنگاری، به طور کلی از طریق یک فرآیند سه مرحله ای خریداری کنید:

ثبت نام: در صفحه ثبت نام، آدرس ایمیل، شماره تماس و نام کاربری خود را وارد کنید. سیستم شناسه ایمیل شما را تایید می کند و از شما می خواهد که یک رمز عبور قوی وارد کنید.

KYC کامل: بیشتر دامنه‌های نظارتی از کاربران می‌خواهند که فرآیند «احراز هویت مشتری» یا (KYC) را تکمیل کنند. شما باید شناسه و سایر مدارک مورد نیاز خود را آپلود کنید و حساب شما در عرض چند دقیقه راه اندازی می شود.

خرید ApeCoin: اکنون می توانید فیات خود را سپرده گذاری کنید و هر تعداد ApeCoin که می خواهید خریداری کنید.

آیا ApeCoin سرمایه گذاری خوبی است؟

سرمایه گذاری روی ApeCoin

این واقعیت که ApeCoin توسط یک جامعه آنلاین پویا مانند Bored Ape Yacht Club منتشر شده است، از همان ابتدا جریان هایی از خریداران را به آن تزریق کرده است. علاقه مندان به هنر، فرهنگ، بازی و سرگرمی بیشتر از ارز دیجیتال استفاده می کنند. فروش زمین Metaverse نیز سکه را تقویت خواهد کرد.

دلایل مختلفی برای خرید این ارز وجود دارد، مانند استفاده از APE به عنوان یک گزینه پرداخت، پاداش های NFT و دسترسی به ویژگی های انحصاری در اکوسیستم APE دلایل متعددی برای خرید آن در اختیار خریداران قرار می دهد. با وجود همه این عوامل، این سکه نیز همانند سایرین، ذاتاً با نوسانات مربوط به NFT مرتبط است، که باید مراقب آن باشید.

راه پیش روی ApeCoin

در زمانی که NFT ها هنوز در عرصه کریپتو هجوم می آورند، ApeCoin از زمان ظهور خود توانسته توجه مردم را به خود جلب کند. سازندگان توکن از چندین انگیزه برای ارتقای ابزار آن استفاده کرده‌اند، مانند اجازه دادن به توسعه‌دهندگان شخص ثالث برای ادغام ارز دیجیتال در پروژه‌های خود و راه‌اندازی یک صندوق اکوسیستم برای حمایت از پروژه‌های با استفاده از سکه.

با استفاده از موارد استفاده از پرداخت های غیرمتمرکز تا فروش زمین در metaverse، این شرکت طیف وسیعی از اجزای حمایتی را در اختیار دارد. همانطور که اکوسیستم APE رشد می کند، ایپ کوین بیش از آنچه می توان انتظار داشت به دست آورد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.