کیف پول آیم توکن (imToken)

بازار های مالی را با ما بشناسید و آگاهانه سرمایه گذاری کنید.

کیف پول آیم توکن (imToken)

۱۷۱ بازديد

کیف پول‌های دیجیتالی در بازار ارزهای دیجیتال همانند کارت‌های بانکی می باشند که برای مدیریت دارایی‌های دیجیتالی می توان از آنها استفاده کرد. این کیف پول‌ها در دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری در دسترس افراد می باشند. یکی از این کیف پول های نرم افزاری، کیف پول آیم توکن (imToken) می باشد که قابل نصب بر روی تلفن های همراه است. در این مقاله قصد داریم به بررسی این کیف پول و آموزش استفاده از آن بپردازیم.

کیف پول آیم توکن (imToken) چیست؟

معرفی کیف پول آیم توکن

یکی از کیف پول های حوزه ارزهای دیجیتال، کیف پول imToken می باشد که امکان ذخیره سازی و مدیریت توکن‌ های مبتنی بر شبکه ERC20 و ERC721 و همچنین بلاک چین ایاس را برای کاربران فراهم می کند. همچنین از سه کوین اصلی اتریوم (ETH)، ایاس (EOS) و بیت کوین (BTC) پشتیبانی می‌کند. کیف پول آیم توکن با حجم حدودی ۵۰ مگابایت، قابل نصب بر روی اندروید و iOS می باشد که به کاربران امکان مدیریت ارزهای دیجیتال خود را با گوشی موبایل خود به ‌راحتی ارائه می دهد. کمپانی این کیف پول به دلیل استقبال کاربران از imToken، در سال ۲۰۱۹ اقدام به تولید و عرضه کیف پول سخت افزاری imToken کرد. این کیف پول سخت افزاری با نام imKey به کاربران خود امکان مدیریت آفلاین کیف پول را می دهد.

مزایای کیف پول imToken

کیف پول imToken نیز مانند سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال، یک سری مزایا و معایبی دارند که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

1- imToken یک کیف پول HD است.

مکانیسم کیف پول‌های اچ دی (HD Wallet) با استفاده از الگوی غیر قابل حدس با عنوان ساختار سلسله ‌مراتبی یا درختی، این امکان را به کاربران می دهد تا برای ایجاد کلیدهای خصوصی و عمومی، نیازی به پشتیبان‌ گیری نداشته باشند. آیم توکن نیز بر همین اساس، یک آدرس عمومی جدید را برای هر تراکنش ایجاد می‌کند.

2- آیم توکن یک برنامه متن باز است.

imToken، یک کیف پول متن باز است که پس از ایجاد به همراه ساختار و کد برنامه‌نویسی آن، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. کاربران نرم افزارهای متن باز می‌توانند برای شخصی سازی کردن نرم افزار، کدهای برنامه ‌نویسی را تغییر دهند. علاوه بر این، کاربران imToken می‌توانند در انجمن‌های مخصوص کاربران این نرم افزار، به آخرین آپدیت‌ها و راه‌حل‌ های مشکلات رایج آن دسترسی داشته باشند.

3- کیف پول آیم توکن یک صرافی یکپارچه است.

imToken به ‌عنوان یک صرافی یکپارچه می تواند به کاربران خود، گزینه سواپ توکن را ارائه کند. کاربران از طریق این قابلیت می توانند بدون استفاده از ارز فیات، تبادل فوری یک ارز دیجیتال با ارز دیجیتال دیگر را انجام دهند. در کیف پول آیم توکن، این قابلیت با همکاری شبکه Kyber توسعه یافته است. پیش از استفاده از سرویس تبادل رمز ارز با رمز ارز، کاربران برای مبادله توکن‌های خود مجبور بودند برای خرید ارزهای دیجیتال معروفی از جمله بیت کوین، با ارز فیات اقدام کنند و سپس آن را با توکن موردنظر به صورت مستقیم مبادله کنند. بنابراین با آسان‌ کردن فرآیند مبادله توکن‌ ها، هزینه ‌های کارمزد اضافی را برای کاربران کاهش می‌دهد.

معایب کیف پول آیم توکن imToken

معایب کیف پول imToken

1- پشتیبانی ‌نکردن از ارزهای فیات

پشتیبانی ‌نکردن imToken از ارزهای فیات یکی از اصلی ترین معایب این کیف پول محسوب می شود. بنابراین کاربران imToken نمی توانند از طریق ارزهای فیات اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند. کاربران می توانند با استفاده از یک سرویس خارجی، اقدام به خرید ارز دیجیتال از طریق ارزهای رایج کنند.

2- نبود قابلیت چند امضایی

قابلیت Multisignature یا چند امضایی، به عنوان یک طرح امضای دیجیتالی، سبب افزایش امنیت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال می شود. گروهی از کاربران می توانند قبل از انتشار تراکنش بلاک چین، از طریق این قابلیت، سند آن را تأیید و امضا کنند. هر کاربری که از این کیف پول استفاده می کند، به ‌تنهایی مسئول ارسال تراکنش در شبکه می باشد، زیرا همانطور که گفته شد آیم توکن از قابلیت Multisignature پشتیبانی نمی‌کند.

3- احراز هویت تک‌ عاملی

بر خلاف برخی کیف پول‌ ها، کیف پول imToken، از احراز هویت تک عاملی استفاده می‌کند. بر خلاف تأیید دو مرحله‌ای، در احراز هویت تک مرحله‌ای، برای نهایی‌کردن تراکنش‌ها، تنها داشتن رمز عبور اولیه کافی می باشد. بنابراین امنیت کیف پول ممکن است در شرایطی مانند حمله‌های سایبری به خطر بیفتد.

امنیت کیف پول آیم توکن

از آن جایی که این کیف پول، یک کیف پول hd می باشد و برای هر تراکنش، به کاربران یک آدرس عمومی جدید را می‌دهد، بنابراین ردیابی تراکنش‌ ها کاری دشوار است و آدرس اصلی کاربران و موجودی آنها ناشناس باقی می ماند.

آموزش نصب و راه‌اندازی کیف پول آیم توکن

آموزش نصب و راه‌اندازی کیف پول آیم توکن

کاربران برای استفاده از کیف پول آیم توکن ابتدا باید اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن آن کنند که این اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و iOS در دسترس کاربران می باشد. کاربران از طریق گوگل پلی یا اپ استور می توانند این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنند. در وب سایت رسمی imToken، همه ی نسخه‌ های این کیف پول در دسترس کاربران قرار دارد. کاربران بعد از نصب کیف پول، باید یک حساب کاربری همراه با یک رمز عبور قوی برای خود ایجاد کنند. سپس یک کد برای کاربران ارسال می‌شود که در صورت فراموش‌ کردن رمز عبور، می توانند از آن برای بازیابی اطلاعات کیف پول خود استفاده کنند. یکی از لایه ‌های امنیتی هر کیف پول، رمز بازیابی (SEED) می باشد که کاربران به محض دریافت این رمز، بهتر است آن را روی کاغذ بنویسند و در مکانی مطمئن نگهداری کنند. کاربران پس از نصب اپلیکیشن، باید 5 مرحله زیر را پشت سر بگذارند.

1- اجرا کردن برنامه 

2- کلیک بر روی گزینه Create Wallet

3- انتخاب یک نام برای کیف پول و انتخاب یک رمز عبور قوی برای آن

4- انتخاب گزینه Agree on Terms of Service and Privacy 

5- کلیک بر روی گزینه Create Wallet

سپس یک صفحه مشابه تصویر پایین نمایان می شود.

تهیه پشتیبان از کیف پول آیم توکن

پس از انجام این مراحل، کاربران باید به ترتیب مراحل زیر، اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خصوصی کنند. 

- کلیک بر روی گزینه Go Backup Now

- وارد کردن رمز عبور

در این قسمت برای کاربران کد بازیابی یا همان seed ارسال می شود. کد بازیابی که شامل ۱۲ کلمه‌ می باشد باید توسط کاربران در یک مکان مطمئن نگهداری شود. در صورت دسترسی دیگران به این کد، آنها قادر به مدیریت کیف پول و دارایی‌های دیجیتال کاربران می شوند. برای ادامه دادن مراحل با کلیک بر روی Understood صفحه زیر به نمایش در می آید که شامل عبارت ۱۲ کلمه‌ای است. کاربران پس از یادداشت کردن این عبارت 12 کلمه ای، باید آن ها را به ترتیب در صفحه بعدی وارد کنند و گزینه confirm را کلیک کنند. در نهایت کیف پول ERC20 برای کاربران ساخته و آماده استفاده می شود.

کد بازیابی

محیط کاربری کیف پول

در صفحه اصلی برنامه کیف پول، می توان اطلاعات مرتبط به ولت، میزان رمز ارزهای داخل کیف پول و همچنین ارزش آن به فیات را مشاهده کرد. در این صفحه کاربران می توانند تب ‌های مربوط به دریافت و ارسال ارزهای دیجیتال و همچنین گزینه پروفایل کاربری را مشاهده کنند. در گزینه پروفایل کاربری، برای کاربران اطلاعات حساب به نمایش در می آید. در صفحه اصلی این اپلیکیشن و در یک منو مجزا، همه آدرس‌های دریافتی و کد QR حساب ایجاد شده توسط قابلیت HD، در اختیار کاربران قرار می گیرد.

دریافت آدرس کیف پول

دریافت آدرس کیف پول آیم توکن

بعد از ایجاد یک حساب کاربری در ولت، برای کاربران یک آدرس خودکار نیز ایجاد می‌شود. آدرس کیف پول کاربردی مشابه با شماره حساب های بانکی دارند که افراد برای دریافت رمز ارزها، آن را باید برای فرستنده ارسال کنند تا از این طریق، رمز ارزها را به آدرس کیف پول واریز شود. دریافت آدرس کیف پول از طریق کلیک بر روی اسم کیف پول صورت می گیرد.

ارسال ارز دیجیتال با کیف پول

در کیف پول imToken، ارسال ارز دیجیتال به سادگی صورت می گیرد و به دنبال‌کردن مراحل خاصی نیاز ندارد. کاربران برای ارسال یک رمز ارز به حسابی دیگر، ابتدا باید آدرس آن حساب را داشته باشند و سپس در بخش مخصوص منو ارسال رمز ارز، آدرس حساب و مبلغ مورد نظر را وارد کرده و تراکنش را پس از تنظیم کارمزد، تأیید کنند. به همین آسانی مراحل ارسال رمز ارزهای مختلف به دیگران صورت می گیرد. برای ارسال رمز ارز کاربران باید مراحل ذکر شده را طی کنند:

1- کلیک بر روی نوار منو گوشه سمت چپ بالای کیف پول خود و وارد شدن به صفحه Select Wallet

2- انتخاب کیف پولی که قصد ارسال رمز ارز از آن را دارند و سپس کلیک بر روی transfer 

3- کلیک بر روی گزینه SEND و وارد کردن آدرس گیرنده و مبلغ (در نسخه‌ های قدیمی‌ تر کیف پول روی گزینه Transfer برای انتقال ارز باید کلیک کرد)

4- کلیک بر روی گزینه Next و در نهایت وارد کردن رمز عبور برای انتقال وجه

دریافت رمز ارز با کیف پول آیم توکن

با کیف پول آیم توکن می توان به راحتی از دیگر کاربران رمز ارز دریافت کرد. برای دریافت ارز دیجیتال، کاربران باید پس از ورود به تب اختصاصی دریافت ارز دیجیتال، یک آدرس عمومی جدید ایجاد کنند. کیف پول imToken یک آدرس عمومی جدید را برای هر تراکنش ایجاد می‌کند، اما با استفاده از این کیف پول به پروسه‌های طولانی گرفتن آدرس عمومی جدید نیازی نیست و این اپلیکیشن با استفاده از مولد HD، آدرس جدیدی را در عرض چند ثانیه به کاربران می‌دهد. برای دریافت رمز ارز با کیف پول imToken، مراحل ذکر شده را باید طی کنند.

1- کلیک بر روی نوار منو در گوشه سمت چپ بالای کیف پول برای ورود به صفحه Select Wallet 

2- انتخاب کیف پولی که قصد واریز رمز ارز به آن را دارند و سپس کلیک بر روی Receive

3- کپی کردن آدرس خود یا کلیک کردن بر روی Share برای ارسال کد QR آدرس به طرف مقابل

 پس از انتقال موفقیت‌ آمیز، امکان مشاهده توکن‌ های دریافتی در کیف پول برای کاربران فراهم می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.