محاسبه فیکس لاس

بازار های مالی را با ما بشناسید و آگاهانه سرمایه گذاری کنید.

محاسبه فیکس لاس

۶۹ بازديد

فعالیت در بازارهای مالی به یکی از مشاغلی تبدیل شده است که می تواند فرد را به درجات عالی درآمد برساند اما قطعا شنیده اید که مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک یکی از فاکتورهای اصلی این بازار است. در واقع شما به راحتی باید توانایی محاسبه فیکس لاس را داشته باشید تا از لیکوئید شدن یا کال مارجین شدن در امان بمانید؛ چه می شود شما بتوانید بفهمید که قیمت از این ناحیه به اندازه 50 درصد رشد می کند یا در بازارهای مالی دیگر همچون فارکس بفهمید که این دارایی از محدوده مشخص شده شما چند صد پیپ پرواز کند؛ آیا تمامی سرمایتان را درگیر این معامله نخواهید کرد؟ شاید در ابتدا پاسخ شما به این سوال خیر باشد اما در واقعیت و زمانی که این اتفاق در حال رخ دادن باشد مغز شما به طور ناخوداگاه پاسخ مثبت می دهد و شما تمامی یا بیشتر حجم مارجین یا سرمایتان را درگیر خواهید کرد! کمی منطقی باشید؛ بازارهای مالی 100 درصد سود ندارند و امکان خطا به هر دلیلی از سمت شما وجود دارد. اینبار اگر ضرر کنید تمامی دارایتان را از دست می دهید! اما باید برای محاسبه فیکس لاس چه کاری انجام بدهیم؟ در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.

 

برای اطلاع از نحوه محاسبه فیکس لاس به صورت آنلاین، بر روی لینک کلیک کنید.

آموزش محاسبه فیکس لاس

اگر در بازار مالی فعالیت داشته باشید، مطمئنأ به داستان بالا برخورد کرده اید. می توان گفت که درصد قابل توجهی از کسانی که سرمایشان را به طور غیر منطقی به باد می دهند از مدیریت سرمایه باخبر بودند؛ حتی می دانستند که مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک بسیار مهم تر از شناخت سبک های متفاوت است؛ اما همه چیز را به باد دادند لذا باید مدیریت احساسات نیز داشته باشید تا بتوانید با رعایت و محاسبه فیکس لاس در این بازار بقا داشته باشید.

اول از همه مشخص کنید که چه میزان می خواهید متحمل ضرر شوید؛ این ضرر بر روی کل سرمایه شما است، به درصد آن را بنویسید. برای مثال شما 1000 دلار سرمایه دارید و می خواهید اگر تریدی از شما ضرر شد تنها یک درصد از کل 1000 دلار را از دست بدهید؛ یعنی 10 دلار. اگر فکر می کنید باز هم این مقدار زیاد است می توانید میزان ریسک خود را پایین بیاورید و آن را به نیم درصد کاهش دهید. همه ی این موارد تماما به سرمایه اولیه شما بستگی دارد و همچنین اینکه می خواهید چه میزان ریسک در هر معامله خود داشته باشید.

بعد از اینکه برای خودتان ضرری مشخص، تعیین کردید باید به ستاپ خودتان نگاه کنید. حد ضرری که می خواهید آنجا بگذارید چند درصد است؟ بر فرض اگر حد ضرر شما در آن ستاپ 3 درصد بود، شما باید حجمی را انتخاب کنید که استاپ آن ستاپ، نیم درصد ضرر به کل مارجین شما باشد.

فرمول محاسبه حجم

نحوه محاسبه فیکس لاس

فرمول بالا طریقه بدست آمدن این است که هر یک درصد از کل مارجین ما چه میزان می شود تا بتوان با استفاده از آن مدیریت سرمایه بهتری داشت؛ به طور مثال در بالا سرمایه اولیه ما 1000 دلار  بوده که در صورتی که ما آن را به عدد 100 تقسیم کنیم 10 دلار جواب یک درصد از سرمایه ماست، در این صورت می توانید 10 دلار را وارد یک معامله در بازار ارز دیجیتال بکنید؛ اما حجم معامله در بازار فارکس را چگونه باید محاسبه کنیم؟

فرمول محاسبه حجم در بازار فارکس

آموزش محاسبه فیکس لاس

برای اینکه فرمول بالا را به راحتی درک کنید نیازمند این است که یک مثال را با دقت نگاه کنید:

فرمول محاسبه فیکس لاس

Pip value را نسبت به آن جفت ارزی باید انتخاب کنید که در مثال یورو به دلار عدد 10 را در فرمول قرار می دهیم، حال باید بتوانیم تشخیص دهیم که استاپ لاس برای ما چند پیپ است. کافیست با استفاده از ابزار خط کش آن را اندازه گیری کنید؛ برای مثال ما می خواهیم در عدد 0.999 یک پوزیشن سل را باز کنیم کافیست دو عدد نقطه ورود و استاپ لاس را از هم کم کنیم که در این مثال استاپ لاس ما عدد 1.0063 است در نهایت عدد 64 بدست می آید.

محاسبه فیکس لاس به صورت تصویری

 در نهایت تمامی این اعداد را در تصویر بالا بارگذاری کرده و جواب بدست آمده همان محاسبه فیکس لاس است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.